JAKI OPAŁ - PRZYCZYNY ZŁEGO PALENIA PO STRONIE OPAŁU

Opał ma bardzo duże znaczenie dla jakości palenia, kosztów oraz problemów jakie występują z paleniem.

DREWNO -
to jest główna przyczyna problemów z paleniem w piecach,  drewno musi być sezonowane!, najlepiej ok 2 lat.  Jeśli  drewno nie jest odpowiednio wysuszone (nie tylko  z WODY, tylko przede wszystkim  z własnych soków) to jest to główny powód zapychania się kominów oraz powstawania wykwitów w kominach!
Zasada tego zjawiska jest prosta , nie wysuszone drewno  produkuje wilgotne, tłuste opary, które osiadają na ściankach komina i powodują  przylepianie się  do niego wszelkich pyłów, które wędrują przez komin.
W skrajnej sytuacji, komin można bez problemu zapchać w tydzień, jeśli się pali na przemian mokrym drewnem i  np. węglem.


WĘGIEL  itp  - 
tutaj znaczenie ma granulacja.  Jak wiadomo, są  różne rodzaje węgla: groszek, orzech,  kostka itp.
Generalnie im większe bryły tym lepiej dla procesu palenia. Dlaczego?  Otóż, dlatego, że wówczas  jest zdecydowanie lepszy przepływ powietrza między bryłami  i węgiel pali się  prawidłowo, bez zbytniego dymienia, dzięki naturalnemu ciągowi.

Mniejsza granulacja ma plusy takie, że można bardziej zapełnić piec, jeśli np. ktoś  pali od góry, dzięki czemu teoretycznie na dłuższy okres ogrzewania  taki ładunek wystarczy.
Oczywiście  nie bez znaczenia jest   rodzaj węgla np. brunatny czy kamienny. Generalnie brunatny jest tańszy, ale jest mniej  kaloryczny a dodatkowo częściej występują  wybuchy w piecu (np. przy piecach z dmuchawami)



6 komentarzy:

  1. Warto dodać, na granulacja węgla ma wpływ na cenę i im jest mniejsza tym taniej. A nie da się ukryć, że dla wielu osób właśnie cena jest podstawowym kryterium wyboru

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadza się, ale jeśli popatrzy się na ceny ekogroszku, to nie do końca ta zasada się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja nie mam takiego miejsca w domu i jedynie co to korzystam z pieca gazowego, który spełnia swoją funkcję. Tym bardziej jestem zadowolony, gdyż dzięki ofercie https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-firmy/ mogę bez najmniejszego problemu korzystać z taniego gazu w mojej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie to może być dość duży problem dlatego ja od razu zdecydowałam się na ogrzewanie gazowe. Muszę przyznać, że także zgłosiłam się do firmy http://ewol-ogrzewanie.pl/ dzięki której mam bardzo fajnie rozprowadzone ogrzewanie gazowe po całym domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno takie sprawy są dość ważne i ja jeszcze jestem zdania, że również całkiem ważną sprawą jest to aby wiedzieć kogo wzywać do przeglądów. Uważam, że dobrą opcją jest skontaktowanie się z kominiarzem https://kominiarz.warszawa.pl/ który takie usługi wykonuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. W każdym domu bardzo ważna jest wentylacja - a szczególnie jeśli się w nim pali w piecu. Zastanów się więc nad badaniami wentylacji, które przeprowadza rzeczoznawca budowlany. Zajrzyj na stronę https://bieglyrzeczoznawca.pl/biegly-rzeczoznawca-rzeszow i poczytaj o tym więcej.

    OdpowiedzUsuń