JAKI PIEC - PRZYCZYNY ZŁEGO PALENIA PO STRONIE PIECA


Po stronie pieca  mogą wystąpić następujące przyczyny problemów z paleniem  (dymieniem itp).

- piec jest zabrudzony sadzą  i pyłem w środku , zwłaszcza kanały   między tzw. półkami wodnymi  są  niedrożne w całości lub w części  - REGULARNE I DOKŁADNE CZYSZCZENIE PIECA szczotkami i ew. używanie SADPALA itp.

- piec jest źle podłączony  do komina  lub podłączenie jest nie drożne- tzw. czopuch (element łączący piec z kominem)  nie powinien być podłączony ze spadkiem w kierunku komina , tylko delikatnym wzrostem
 
- piec nie ma dopływu świeżego powietrza (do pieca powinno być  doprowadzone powietrze z zewnątrz , do dolnych drzwiczek jeśli palimy na naturalnym ciągu)

- piec nie jest dobrze wyczyszczony z popiołu, przez co większa ilość  popiołu unosi się wraz z gorącym powietrzem i powoduje stopniowe blokowanie dróg  przepływu powietrza  w piecu


2 komentarze:

  1. Ja praktyczne od samego początku zdecydowałam się na wybór pieca gazowego i taki sam mam również u siebie w firmie. Najbardziej jestem zadowolona z oferty taniego gazu dla firmy https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-firmy/ gdyż to dzięki niemu płacę mniej za rachunki za gaz.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja się nigdy nad takimi kwestiami nie zastanawiałam i muszę przyznać, że jak najbardziej samo posiadanie ciągów spalinowych jest czymś ważnym. Osobiście regularnie wzywam kominiarza https://kominiarz.warszawa.pl/ aby mieć wykonywany przegląd.

    OdpowiedzUsuń